domingo, 16 de marzo de 2008

Llibre "Nuevas Tecnologias Aplicadas a la Educación"



Nuevas Tecnologias Aplicadas a la Educación és un llibre publicat gràcies a la participació activa de professors de diverses universitats d'Espanya.

Avui dia, ens trobem a la societat de la informació. A tot arreu trobem informació abundant i de tot tipus, gràcies a totes les tecnologies que tenim al nostre abast ja siguin ordinadors, televisors, mòvils,... Cada cop estem més lligats a aquest món tecnològic (ja que actualment no entendriem la nostra vida quotidiana sense tots aquests aparells), i aquesta transformació a arribat a l'àmbit escolar i cada vegada és més habitual trobar, per exemple, un ordinador en les classes d'infantil o bé tota una aula pels més grans.

A classe, hem treballat el primer capitol d'on podem extreure conclusions força interessants. Un aspecte molt important és el que resalta com "aprender a aprender", el qual ens fa veure que els nens ja no aprenen només a les escoles (com es pensava fa anys), sinó que els nens aprenen a tot arreu ja que tenen al seu abast molta informació fora de l'escola. Amb aquest lema que hem remarcat volem dir que els nens, joves i en general tota la societat hem d'aprendre a classificar aquesta informació i per aquest motiu hem d'aprendre com aprenem tota aquesta informació que tenim al voltant. Com a conseqüència d'aquest canvi i d'aquestes incorporacions tecnològiques a la societat, des de l'aula hem de familiaritzat els més petits amb tot aquest món que formarà part de tota la seva vida. Per aquest motiu, hem de reorganitzar el currículum d'ensenyament i platejar nous reptes a assolir.

Però, totes aquestes tecnologies que s'incorporen a la nostra societat i en especial, a l'àmbit de l'ensenyament són perfectes? Aquesta pregunta ens la hem de plantejar i reflexionar a consciència, ja que el fet de tenir molta informació a l'abast no vol dir que tinguem molts coneixements a l'abast, tal com diu el llibre de Cabero, sinó que aquesta ha de ser seleccionada amb molt de seny, ja que potser tota no és adient. Un altre fet que hem plantejo és l'aspecte en que actualment cada cop, sobretot en els ensenyaments superiors, el professor té menys proximitat amb l'alumne i potser que aquesta relació professor-alumne influèncii en l'aprenentatge? La societat i el món tecnològic avança ràpidament i ens hem d'anar adaptant, però hi ha coses que potser no canviaran com pot ser la presència d'un mestre que recolzi aquest procès d'aprenentatge de l'alumne.

No hay comentarios: